Adam og Eva lanserer GenZ

Postet av Adam og Eva den 6. Apr 2020

Viktige stikkord for 2020 er: invidualitet, ansvar og inkludering

I Adam og Eva har dette vært en selvfølge fra dag en. Da Øistein Bjørndal åpnet Adam og Eva i 1973, revolusjonerte han Oslo og Norge med annerledestenkning og inkludering. Adam og Eva klippet både kvinner og men! De spilte The Rolling Stones på høytaleren og gikk i moteklær, mens alle andre frisører gikk i hvite frakker og skilte mellom kvinner og menn.

I Adam og Eva er reisen mot et inkluderende samfunn godt i gang, og vi fortsetter med å lansere GenZ!



Nå lanserer vi kolleksjonen «GenZ»

Generasjon Z er født i perioden 1995-2010. De har vokst opp i en verden av sosiale nettverk og er digitalt innfødte. Sett mot millennials, generasjon X og babyboomers er generasjon Z den sanne unike og individuelle kunden.

Vi har skapt en kolleksjon der vi har tatt utgangspunkt i Generation Z. Hver enkelt modell har fått en look som er unik, inspirerende og i tråd med dagens og fremtidens trender.


THE MULLET

Her har vi hentet inspirasjon fra 80-tallets hockeysveis, og laget en oppdatert 2020-versjon. Selv med store kontraster fra kort på toppen og i front til lange lengder på siden og i nakken har vi skapt en feminin og myk form. Fargen er en støvete iriserende brunfarge som gir frisyren en sofistikert touch. 


THE SHAG

Lengder på håret er en tydelig trend for gutta, og her har vi latt oss inspirere av 70-tallets oppklippede frisyre, The Shag. På fargen har vi jobbet med en klassisk helbleking, og tonet det til en klar nøytral nyanse som henter inspirasjon fra 90-tallets grunge look.



THE PIXIE

Naturlige krøller og tekturert hår er noe vi har fullt fokus på i Adam og Eva. Her har vi latt oss inspirere av 60-tallets The Pixie frisyre, men henter også inn elementer fra The Chelsea-Cut fra Suedehead-kulturen på tidlig 70-tall. Fargen er en klassisk helbleking, og vi har tonet den i en beige nyanse som har den perfekte balansen mellom varm og kald.


THE QUIFF

Inspirasjonen til denne klassiske herreklippen har vi hentet fra The Quiff-frisyren, som hadde sin storhetstid på 50-tallet i rockabilly-kulturen. Fargen er inspirert av 90-tallets ravemiljø og deres crazy colour-trend, og årets Pantonefarge i 2020 som er Classic Blue.  


Takk til teamet bak kampanjen Adam og Eva: GenZ 2020 
Creative Director: Eirik Thorsen
Team: Inger LiseMoa, Tonje Dahlen, Maya Stark, Magnus Holm, Nina Wølner
Assistenter: Oda Hihn, Silje Markussen
Styling/Makeup: Linda Wickmann/Style Management
Modeller: Nadia Alexandra, Rohit, Lars, Tuva/Heartbreak
Art Direction: Collective
Fotograf: Dusan Reljin


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.